Haluaisitko kirjoittaa hyvän tarinan? Romaanin, novellin, elokuvan tai muun käsikirjoituksen?

Et ole ainoa.

Harvat kuitenkin aloittavat kirjoittamisen saati pääsevät maaliin asti. Syy on yleensä se, ettei kirjoittaja hallitse tarinan teon perusteita. Ikiaikaisia pelisääntöjä, rakennemalleja ja lainalaisuuksia. Ne auttavat kirjoittamaan sekametelisopan sijasta kiinnostavan, johdonmukaisen ja yleisöä kiinnostavan ja koukuttavan tarinan.

Ne myös tekevät hyvän tarinan kirjoittamisesta nopeampaa ja helpompaa.

Olit sitten tarinasi kanssa alkumetreillä tai kirjoittanut jo useamman version, tule mukaan Stoori-tarinavalmennukseen. Opit suunnittelemaan, kirjoittamaan ja editoimaan tarinasi mestarien opein.

STOORIN  AVULLA

Kirkastat ja vahvistat
ideaasi

Hyvä tarina vaatii kirkkaan ja kiinnostavan idean, jossa on yleensä mukana kiinnnostava ristiriita. Valmennuksessa opit kiteyttämään ideasi parilla lauseella itsesi lisäksi niin naapurin rouvalle kuin tulevalle kustantajallesi tai tuottajallesi.

Valitset oikein kertojan ja näkökulman

Kuka tarinaasi kertoo ja miten? Minä-muodossa vai jotenkin muuten? Kertojan ja näkökulman valinta vaikuttavat tarinasi luonteeseen ja kiinnostavuuteen. Opit valmennuksen avulla valitsemaan omaan tarinaasi sopivimmat ratkaisut.

Opit rakentamaan vahvempia henkilöhahmoja

Tarinoista muistetaan erityisesti henkilöhahmot. Heidän on oltava samaistuttavia, uskottavia ja moniulotteisia ja sinun on tunnettava heidät läpikotaisin. Valmennuksessa opit tähän tavat ja tekniikat.

Rakennat vetävämmän juonen

Hyvässä tarinassa on hyvä rakenne ja juoni, jossa päähenkilö pyrkii johonkin, mutta joku vastustaa ja kovaa. Valmennuksessa opit hyödyntämään sekä ikiaikaisia että uudempia rakennemalleja tarinasi juonen suunnittelussa.

Luot tarinaasi kiinnostavamman maailman

Tarinan maailma ja asetelma vahvistavat parhaimmillaan tarinan keskeistä ristiriitaa. Valmennuksessa opit luomaan tarinallesi sitä tukevan maailman, sijoittui tarinasi sitten nykymaailmaan, historiaan tai fantasiamaailmaan.

Kirjoitat tarinasi julkaisukuntoon

Keskeneräiset tarinat eivät ilahduta ketään, mutta julkaistut tarinat voivat tuoda iloa, inspiraatiota ja lohtua miljoonillle ihmisille. Valmennus auttaa sinua saamaan hyvän tarinasi julkaisukelpoiseksi .

Kirjoittajakoulu antoi minulle niin paljon tietoa, että käsitykseni kirjoittamisesta muuttui ja kirkastui hurjasti. Opin järjestämään kertomukseni osasia järkevästi ja rakentamaan henkilöhahmot uskottavaksi. Sain myös paljon rohkaisua.
Kirjoittajakoulu kokemuksia, Stoori
Marianna
Stoori-tarinavalmennus 2023-2024

MITEN?

Etene omassa aikataulussasi

Stoori-valmennus on suunniteltu niin, että voit käydä sitä omassa aikataulussasi. Verkossa olevat valmennusmateriaalit ovat käytössäsi 500 päivän ajan.

Tarinan kirjoittamisen apuna työkirja

Valmennukseen sisältyy tulostettava pdf-työkirja, jonka avulla tarinan kirjoittaminen helpottuu ja tehostuu. Jatkossa voit käyttää työkirjaa kaikkien tarinoidesi suunnittelussa.

Saat tukea ja palautetta

Annamme sinulle netin kautta palautetta tarinasi tärkeimmistä elementeistä. Jos joku asia valmennuksessa jää askarruttamaan, voit aina kysyä meiltä siitä sähköpostitse.

Apua Kirjoittajan Työkalupakista

Stoori-valmennukseen sisältyy pääsy verkossa olevaaan Kirjoittajan Työkalupakkiin, jossa on minioppaita eri kirjoittamisen lajeista. Voit oppia fiktion ohessa vaikkapa artikkelien ja myyntitekstien kirjoittamista.

Todella mukavaa saada ideoistaan ja suunnitelmistaan rakentavaa palautetta näin aloittelevana tarinankirjoittajana.
Teija, Stoori-tarinavalmennus
Teija
Stoori-tarinavalmennus 2023

MIKSI?

Katja Änkilä, Kirjoittajakoulun perustaja ja päävalmentaja
STOORI tarinan kirjoittamisen valmennus

Tarinat eivät ole vain viihdettä. Niiden avulla voit  koskettaa sieluja ja sydämiä. Niillä voi tuoda lohtua, rohkeutta, ymmärtämystä ja iloa kanssaihmisille. Niiden avulla voit tehdä näkymättömästä näkyvää ja nostaa tärkeitä asioita esiin.

Stoori-valmennuksessa opit kiteyttämään ideasi ja suunnittelemaan tarinasi maailman, henkilöt, kertojan, näkökulman, rakenteen, juonen ja sisällön kuin alan ammattilaiset.

Näin pystyt kirjoittamaan ja viimeistelemään sen romaanisi, lastenkirjasi, käsikirjoituksesi tai muun tarinasi, jonka olet aina halunnut kirjoittaa. Tarinasi on kertomisen arvoinen.

Katja Änkilä

Kirjoittajakoulun päävalmentaja
KTM, Mdes

Stoori: Usein kysytyt kysymykset

HINTA  & KESTO

Stoori-tarinavalmennuksen hinta on 549€ (443 € + alv 24%)*

Opiskele ja kirjoita sieltä missä oletkin ja silloin kuin haluat.

Saat netin kautta rakentavaa palautetta tarinasi suunnitteluun liittyen.

Verkko-opetus tehtävineen on käytössäsi 500 päivää. (Työkirja ja digioppaat jäävät sinulle omaksi)

100 % TAKUU

Stoori-tarinavalmennuksella on 30 päivän tyytyväisyystakuu. Jos aloitat suunnitellusti valmennuksen läpikäymisen, mutta huomaat 30 vuorokauden sisällä, ettei valmennus vastaa sitä mitä odotit, voit peruuttaa osallistumisesi. Saat tällöin rahasi sataprosenttisesti takaisin.

Tyytyväisyystakuu

Ilmoittaudu Stooriin alta ja maksa valmennus Suomessa toimivalla debit- tai credit-kortilla. Jos haluat maksaa mielummin pdf-laskulla, ota meihin yhteyttä ja anna sähköpostiosoitteesi, yhteystietosi ja mahdolliset muut laskuun haluamasi tiedot.

ILMOITTAUDU
TÄSTÄ

Maksutiedot

Suomi

Tilauksesi

TuoteVälisumma
Stoori - kirjoita parempi tarina
  × 1
Välisumma549,00
Yhteensä549,00  (sisältää 106,26  ALV 24%)
  • Maksa pankki- tai luottokortillasi turvallisesti Stripen kautta.

Käytämme antamiasi henkilökohtaisia tietoja tilaustesi käsittelyssä, viestiesi välityksessä ja käyttökokemuksesi parantamisessa.

20 vuoden päästä harmittelet enemmän niitä asioita, jotka jätit tekemättä kuin niitä mitä teit.