AUTA KÄVIJÖITÄ JA GOOGLEA LÖYTÄMÄÄN VERKKOSIVUSI

Suomessa tehdään joka päivä 30 miljoonaa Google-hakua. Hakukoneista etsitään tietoa, tuotteita, palveluita, matkoja, tapahtumia, neuvoja, ideoita ja inspiraatiota. Kolme ensimmäistä hakutulosta keräävät tutkimusten mukaan yli 75 prosenttia kävijöiden klikeistä.

Jotta kohderyhmäsi voisi teoriassakaan löytää verkkosivustosi netistä, sivujesi täytyy nousta heidän käyttämillään hakusanoilla ensimmäiselle hakutulossivulle. Tämä vaatii sivuston ja sen sisältöjen oikeaoppista hakukoneoptimointia. Ilmoittaudu tälle SEO-tehokurssille, niin opit hakukoneoptimoimaan nettisisällöt samalla, kun suunnittelet, kirjoitat ja julkaiset niitä.

TÄMÄN SEO-TEHOKURSSIN AVULLA

Opit ymmärtämään hakukoneiden logiikkaa

Yhdeksän kymmenestä suomalaisesta käyttää Googlea etsiessään tietoa, tuotteita tai viihdettä. Jos haluat sivusi löytyvän Googlesta, sinun on tiedettävä, mitä Google tekstiltä haluaa.

Opit laatimaan parempia hakutuloskuvauksia

Netissä hakutuloskuvauksilla on valtaisa merkitys. Jos kävijä näkee hakutuloskuvauksesi, sen sisältö ratkaisee, klikataanko verkkosivusi auki. Hakutuloskuvaukset kannattaa kirjoittaa tietyllä tavalla, jotta ne toimivat.

Osaat valita sivustollesi
parhaat hakusanat

Hakukoneoptimoinnin keskiössä ovat hakusanat eli sanat, joilla ihmiset hakevat sisältöä Googlesta. Suurin osa aloittelijoista tekee virheitä jo käytettävien hakusanojen valinnassa, jolloin muukin työ menee hukkaan.

Opit kehittämään sivustosi hakukonenäkyvyyttä

Hakukonenäkyyvyden seuraaminen ja kehittäminen on palkitsevaa, sillä työsi tulokset ovat selkeästi mitattavissa. Saat kurssilla vinkkejä edullisista SaaS-työkaluista, joiden avulla verkkosivustosi hakukonenäkyvyyden seuranta on helppoa.

Teet verkkosivuja, joita Google ja lukijat rakastavat

Kun hakukoneoptimoit tärkeimmät ja parhaimmat verkkosivusi hyvin, Google alkaa näyttää niitä enemmän maksuttomissa hakutuloksissaan. Näin kävijät löytävät sivustosi aiempaa helpommin ja useammin.

Saat verkkosivuille maksutta kävijöitä

Hyvä hakukonenäkyvyys tuo verkkosivustollesi jokapäiväisen virran asiastasi kiinnostuneita kävijöitä ilman, että maksat heistä euroakaan. Siksi hakukonenäkyvyys tuo sinulle pitkäaikaista kilpailuetua, olet sitten yrittäjä, bloggari tai sisällöntuotannon ammattilainen.

Katja Änkilä, Kirjoittajakoulun perustaja ja päävalmentaja

Verkkosivujen olemassaolo ei vielä tarkoita, että kukaan löytäisi sivuillesi

Internetissä on yli 50 miljoonaa verkkosivustoa. Niiden joukkoon on helppoa kadota.

Jotta potentiaaliset asiakkaasi löytäisivät sivustosi, sen sivujen täytyy löytyä Googlen ensimmäiseltä hakutulossivulta sellaisilla hakusanoilla, joilla asiakkaasi tietoa, tuotetta tai palvelua netistä hakevat.

Ensimmäiselle hakutulossivulle pääsee kolmella tavalla:

1) Tekemällä laadukkaita sisältörikkaita verkkosivuja, jotka hakukoneoptimoidaan hyvin. Tämä vie aikaa, mutta on edullinen, kestävä ja pitkäaikainen keino.

2) Olemalla alansa markkinajohtaja, jolla on satoja tai tuhansia sisältörikkaita verkkosivuja ja jonka verkkosivuille kaikki linkittävät. Tämä on vaikea keino.

2) Ostamalla Googlen hakusanamainontaa, mikä on kallis ja väliaikainen keino. Heti kun lopetat maksullisen mainostamisen, sivusi tipahtaa hakutuloksissa alkusijoilleen.

Hakukoneoptimointi eli SEO on kullanarvoinen taito kaikille, jotka haluavat saada verkkosivuilleen hyviä kävijöitä Googlesta ja muista hakukoneista joka päivä ilman että joutuvat  maksamaan jokaisesta klikistä.

SEO eli hakukoneoptimointi saattaa kuulostaa korviisi vaikealta ja tekniseltä, muttei se ole sitä. Se on nettiin sisältöä tuottavien perustyötä ja sen pääperiaatteet ovat helposti opittavissa. Opi sinä se ja hanki sen avulla lisää verkkokävijöitä, lukijoita, asiakkaita ja kilpailuetua.

Katja Änkilä, CEO ja founder, Kirjoittajakoulu

Ilmoittaudu nyt ja säästä 70€

SEO-tehokurssi bloggareille, yrittäjille ja kirjoittajille on nyt ennakkomyynnissä. Kurssin normaalihinta on 239 €, mutta kun ilmoittaudut ennakkoon, saat sen rajoitetun ajan huippuedullliseen hintaan 169€ (sis.alv 24 %)

SEO-tehokurssi tulee liveksi 30.10.22, jolloin voit aloittaa opiskelun. Kurssi on suunniteltu noin kuukauden mittaiseksi, mutta voit käydä sen läpi omassa aikataulussasi.  Kaikki oppimateriaalit ja tehtävät ovat käytössäsi 12 kuukautta.

Omatoimisesti suoritettavaan kurssiin kuuluu hyödyllisten oppituntien lisäksi  harjoitustehtäviä, joiden avulla opit hakukoneoptimoimaan verkkosivujasi ja artikkeleitasi sekä kehittämään ja seuraamaan sivustosi hakukonenäkyvyyttä.

Tarvitset osallistumiseen

Verkkosivuston, blogin tai yksittäisen verkkosivun

Jos käytät jotakin muuta sisällöntuotantojärjestelmää kuin WordPressiä, varmista että siinä on sisäänrakennettuna tai liitännäisenä hakukoneoptimointi-funktio.

Tietokoneen, tabletin ja nettiyhteyden

Koska kaikki opiskelu tapahtuu verkossa, sinulla on oltava tietokone tai tabletti, jonka saat liitettyä nettiin.

Välineet muistiinpanojen tekoon

Yksi käyttää muistikirjaa, toinen Muistiinpano-sovellusta, kolmas jotakin muuta. Tärkeintä on, että voit tehdä muistiinpanoja huomioistasi ja löydöksistäsi.

Tyytyväisyystakuu: Kokeile riskittä 14 päivän ajan

Kurssilla on tyytyväisyystakuu. Jos huomaat 14 vuorokauden sisällä, ettei kurssi vastaakaan odotuksiasi, laita vain sähköpostiviestiä niin poistamme sinut kurssilta ja palautamme oitis rahasi.

Ilmoittaudu tästä