Kirjavinkit lapsille ja nuorille

Perheen jälkikasvun kannattaa vaihtaa kännykkä välillä hyvään kirjaan. Hyvän romaanin lukeminen tunnetusti virkistää, rentouttaa ja ravitsee aivoja toisin kuin jatkuva päätelaitteilla olo. Erityisen tärkeää tämä on lapsille ja nuorille, joiden aivot ovat vasta kehittymässä.
Kouluikäisistä koostuva raatimme kokosi parhaat kirjavinkit lapsille ja nuorille yhteistyökumppanimme Adlibriksen valikoimista(*. Ping @Joulupukki, äidit, isät, mummit ja kummit.
Salamavaras, Percy Jackson, Kirjoittajakoulu

SALAMAVARAS, PERCY JACKSON

Poikien ja seikkailunhaluisten suosikki - Jännitystä - Fantasiaa
Rick Jordanin Salamavaras on Percy Jackson -fantasiakirjasarjan ensimmäinen osa. Kirjasarja pohjautuu kreikkalaiseen mytologiaan. Kirjan päähenkilö Percy Jackson on newyorkilainen 12-vuotias poika, joka opiskelee ongelmalapsille suunnatussa sisäoppilaitoksessa. Percy vaikuttaa luki- ja tarkkaavaisuushäiriöitä lukuunottamatta tavalliselta pojalta, mutta sitä hän ei todellakaan ole.Percy saa tietää olevansa puolijumala ja päätyy Puoliveristen leirille. Leirillä häntä odottaa vaikea tehtävä. Pystyykö Percy estämään ihmiskunnan tuhoisimman sodan?

Kaikki kaikessa, Nicola Yoon, Kirjoittajakoulu

KAIKKI KAIKESSA, NICOLA YOON

Nuorille romantikoille - Hyvän kirjan ystäville
Maddy on tyttö, joka elää kuin kuplassa oman kotinsa suojassa. Hän on allerginen koko maailmalle ja sairastuu jo pelkästä henkäyksestä ulkoilmaa. Maddy tapaa vain äitiään ja sairaanhoitajaansa ollessaan sairautensa vankina. Kaikki muuttuu, kun naapuriin muuttaa salaperäinen Olly. Olly on riski, joka Maddyn on pakko ottaa.

Harry Potter ja viisasten kivi, J.K.Rowling, Kirjoittajakoulu

HARRY POTTER JA VIISASTEN KIVI

Suurten seikkailujen ystäville - Jännitystä - Sarjan ensimmäinen osa

Jos lapsesi ei ole vielä lukenut Harry Pottereita, aloittakaa tästä ensimmäistä osasta. Kirjan alussa orpo Harry elää ikävien sukulaisten ottopoikana ankeissa oloissa. Hänen kurja elämänsä kuitenkin muuttuu, kun hän saa 11-vuotispäivänään oudon kirjeen. Kirjeessä hänet kutsutaaan noitien ja velhojen salaiseen kouluun Tylypahkaan.

Tylypahkassa Harry saa tietää olevansa kuuluisaa velhojen sukua. Hän saa uusia ystäviä ja oppii taikuutta ja pimeyden voimilta suojautumista. Uudet ystävät ja taidot tulevatkin tarpeelliseksi, sillä pian eteen koittaa mahdottomalta tuntuva vaarallinen tehtävä, jonka voi ratkaista vain maailmankuulu nuori velho Harry Potter.

Kirsikkasydän, Cathy Cassidy, Suklaamuruset-sarja, Kirjoittajakoulu

KIRSIKKASYDÄN, CATHY CASSIDY

Nuorille naisille - Ihanaa lomalukemista - Sarjan ensimmäinen osa

Kirsikkasydän on suositun Suklaamuruset -sarjan ensimmäinen osa. Suklaamuruset on sydämet sulattava sarja, jossa arjen kolhut ja suuret haaveet kohtaavat hauskasti ja odottamasti.Cherry Costello on elänyt koko ikänsä vain kahdestaan isänsä kanssa. Nyt kaikki muuttuu, kun isän työ vaihtuu ja he muuttavat Somersetiin meren rannalle. Siellä Cherryä odottaa uusi äiti ja neljä siskoa: Coco, Skye, Summer ja Honey.

Annan nuoruusvuodet, Lucy Maud Montgomery, Kirjoittajakoulu

ANNAN NUORUUSVUODET

Tyttöjen klassikko - Äideiltä tyttärille - Entisajan tunnelmia

Annan nuoruusvuodet ovat rakastetun Anna-kirjasarjan ensimmäinen osa. Kirjassa punatukkainen 11-vuotiaas orpotyttö Anna Shirley päätyy lastenkodista Vihervaaran maatilalle. Anna pääsee keski-ikäisten sisarusparin Matthew ja Marilla Cuthbertin kasvatiksi. On kuitenkin tapahtunut virhe, sillä sisarukset olivat toivoneet maatilalleen poikaa, jotta hän voisi auttaa tilan töissä. Kasvattivanhemmat päättävät kuitenkin pitää tytön. Kirja on saatavilla suomeksi tällä hetkellä vain ääni- ja e-kirjana.

*)Tämän sivun linkit johtavat suoraan Adlibris- verkkokaupan sivuille. Adlibris maksaa meille pikkuisen myyntipalkkion kustakin tämän sivun kautta tilatusta painetusta kirjasta. Tilaamalla kirjoja kauttamme mahdollistat sen, että voimme tarjota sinulle jatkossakin maksuttomia vinkkejä kirjoittamiseen ja lukemiseen.